က်မ

>> Friday, March 28, 2008



ကဲ.. ဒီစာမွာေတာ့ က်မကိုယ္က်မ .. က်မလို့ သံုးပါရေစ..။ တခါတေလ စာေလးဘာေလး ေရးဖူးပါတယ္.. ၀ါသနာအေလ်ာက္ေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ က်မဆိုတဲ့ နာမ္စားကို ဘယ္ေတာ့မွ မသံုးခ်င္ခဲ့ဘူး။ ဘာလို့လဲဆို စာဖတ္သူရဲ့စိတ္ထဲမွာ စာေရးသူဟာ မည္သူမည္၀ါထက္ စာရဲ့အေျကာင္းအရာကို ပိုျပီးအာရံုစိုေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရိုးရိုးေလးေျကာင့္ပါ။

ဘာေျကာင့္မသံုးခ်င္တာလဲ မေမးဘဲနဲ့ ေျပာျပပါရေစ။ က်မလို့သံုးလုိက္ရျခင္းအားျဖင့္ က်မဟာ အားႏြဲ ့သြားတဲ့လူတေယာက္လုိ ခံစားရတယ္။ က်မအေနနဲ့ စာဖတ္သူေတြကို ႏွလံုးသားအာဟာရျပည့္ေစမယ့္ အားမာန္ရွိတဲ့စာေတြဘဲ ရရွိေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း အတၱတခုဘဲထင္ပါတယ္။ က်မက ဆရာေဖျမင့္တုိ့.. ဆရာလူထုစိန္၀င္းတုိ့ေရးတဲ့စာေတြကို အျကိုက္ဆံုးျဖစ္သလို အေတြးအေခၚပိုင္းဆုိင္ရာ ပညာေပးေဆာင္းပါးေတြကို ဘယ္သူေရးေရး စိတ္၀င္တစား ဖတ္တတ္တဲ့ အက်င့္ရွိတာကိုး။ ေနာက္.. က်မကိုယ္တိုင္ မိမိ personal ကို အဓိကထားျပီး ေရးတဲ့စာေတြကို စိတ္ဓာတ္အားျဖည့္ေစတဲ့စာအျဖစ္ ဖတ္ေလ့မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီတခါေတာ့ က်မကိုယ္က်မ ေရးေနမိျပီ။ (တခါတေလ ကုိယ္မျကိုက္ဘူးလို့ ေျပာတဲ့အရာကိုလည္း ကိုယ္တုိင္ လုပ္မိတတ္တာေလးေတာ့ ရွိတာေပ့ါ.. သည္းခံပါေနာ္)။

အဲလုိေျပာလို့ က်မလို့ေျပာတုိင္း အားႏြဲ ့တယ္လို့ထင္လား.. လူကိုယ္တုိင္နဲ့ပဲဆုိင္တယ္လို့ ေျပာခ်င္ေျပာႏုိင္ျကမွာပါ။ အဲဒါက သူမ်ားေတြအျမင္ေလ..။





က်မက ယဥ္ေက်းမွဳရုိးရာဓေလ့ဆို ဟုိးငယ္ငယ္ေလးကတည္းက အရမ္းေလးစားလိုက္နာခ်င္ခဲ့တာ။ စာေပဆုိတာကိုလည္း ကိုယ့္မိဘထက္ပိုျပီး ေလးစားခဲ့တာ (ဒီစာကို ေမေမ မဖတ္မိပါေစနဲ့)။ စာေပဆီကေန အမ်ားျကီးေလ့လာသင္ယူခဲ့တာ အမ်ားျကီးပါ။ စာေပက လူေတြရဲ့စိတ္ကို ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့ေစျပီး အသိပညာေတြေပးတယ္ဆိုတာ က်မရဲ့ ယံုျကည္ခ်က္တခုပါ။ က်မယံုျကည္တဲ့ စာေပထဲမွာ ယခုအခ်ိန္ထိ ေလ့လာရသေလာက္ေတာ့ မိန္းမေကာင္းဆုိတဲ့ က်င့္၀တ္ စံတန္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ျပတ္ျပတ္သားသား သေဘာင္ေဆာင္လွတဲ့ အခ်က္ေတြ မေတြ ့ဖူးသေလာက္ပဲ။ အင္း.. ဟိုး ၉ တန္းလား ၈ တန္းလား.. ေမ့ေနပါျပီ.. (အလြတ္က်က္ ပညာေရးနဲ့ ရင္းႏွီးခဲ့ေတာ့) အဲဒီတုန္းက ျမန္မာစာမွာ သင္ဖူးပါတယ္.. မေဟာ္သဓာရဲ့မိန္းမ အမယ္ရာေဓ၀ီ ဘယ္ေလာက္ဥာဏ္ထက္ျမက္တဲ့အေျကာင္း.. (ဒါေတာင္ ေမ့ေနျပီ.. သူမ်ားကိုမနည္းလွမ္းေမးရတယ္) ေနာက္.. မဒီ၊ သမၻဴလ.. စတဲ့ သမုိင္း၀င္ အမ်ဳိးသမီးေကာင္းေတြရဲ့ ဂုဏ္အင္ေတြ.. ျကားဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ့ေတြကို ဘယ္ေလာက္ဘဲ စာဖြဲ ့ခ်ီးမြမ္းထားပါေစ.. သူတို့ရဲ့ ျကင္ယာဖက္ေတြနဲ့ ယွဥ္လိုက္ရင္.. အျမဲတမ္း အေနာက္မွာပဲေလ..။

အဲဒီေတာ့ က်မက စာေပေတြကေန သင္ယူလိုက္ရတာက မိန္းကေလးဆုိတာ အားႏြဲ ့တယ္.. ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့ရမယ္.. ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းရမယ္ (ဘာလဲေတာ့မသိဘူး).. တခုခုလုပ္တုိင္း ညင္သာေနရမယ္.. အသံေလးကိုက နား၀င္ပီယံ ခ်ဳိသာႏြဲ့ေႏွာင္းေနရမယ္.. အေနအထုိင္ အေျပာအဆို.. ဘာညာ.. စံုလံု..။ အင္း.. ေနာက္တခုက်န္ခဲ့တယ္.. အေရးျကီးဆံုး။ အဲဒါက .. က်မ..။ က်မဆိုတဲ့ နာမ္စား။ အဲဒါေတြအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ေဖာ္ညြန္းထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီး.. အဲဒီအမ်ဳိးသမီးကို ကုိယ္စားျပဳေခၚေ၀ၚေစတဲ့ .. က်မဆိုတဲ့ နာမ္စား။

ေဖာ္ျပတဲ့အခ်က္ေတြ.. အရည္အခ်င္းေတြ က်မမွာ မရွိဘူးရွင့္။ (ရွင့္.. ဆုိတာျကီးကို တခါမွ မသံုးဖူးပါ.. ဒါပထမဆံုးအျကိမ္ပါ)။ က်မမွာ ကဗ်ာဆန္စရာေလးဆုိလို့ လက္ကေလးေတြေတာင္ မရွိပါဘူး။ ျကည့္လိုက္ရင္ သီးေလးသီးဟာသမွာ ေျပာသလို က်ီးကန္းေျခေထာက္ေတြလိုဘဲ။ ကိုယ့္အေျကာင္းကိုယ္ေျပာရတာ တခါတေလေတာ့ အေပၚေမာ့ျပီး တံေတြးေထြးသလုိပါဘဲ။ ဒါေပမယ့္ မတက္နိုင္ပါဘူး။ အရွိကို အရွိတုိင္းေပါ့။

စာေပက သင္ယူတဲ့အေျကာင္း ျပန္ေျပာပါရေစဦး။ က်မ အမ်ဳိးသမီးကေလာင္ရွင္ေတြေရးတဲ့ စာေတြလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဘာလဲ. အရမ္းနာမည္ျကီးတဲ့ ဆရာမ ဂ်ဴး၀တၱဳေတြ.. အရမ္းကိုျကိုက္ပါတယ္.. ေနာက္.. ေဒါက္တာမတင္၀င္းတုိ့.. (အေမလူထုေဒၚအမာကိုေတာ့ ဒီစာမွာ ခြ်င္းခ်က္ထားပါရေစဦး..) စတာေတြေပါ့။ ဂ်ဴး၀တၱဳေတြမွာလည္း အမ်ားအားျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ျပတ္သားမွဳေတြ၊ အေတြးအေခၚေကာင္းေတြ.. ကို ျပသေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္သတ္မွတ္ထားတဲ့ .. အမ်ဳိးသမီးေကာင္းဆိုတဲ့.. စံႏွဳန္းထဲ.. ေဘာင္ထဲကေနကို မထြက္ႏုိင္ဘူးလို့ ခံစားရတယ္။ ေနာက္.. က်မ အရမ္းျကိုက္ပါတယ္ဆုိတဲ့ စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္တုိ့ ဆရာေဖျမင့္တုိ့ရဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္အေပၚ အဓိပာယ္သတ္မွတ္ခ်က္.. စံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကလည္း ေဘာင္ထဲကထြက္ဖုိ့မေျပာနဲ့.. ေဘာင္ထဲကို နစ္သထက္နစ္ေအာင္ ဆြဲနစ္ေနသလိုပါဘဲ..။ က်မ.. ပတ္၀န္းက်င္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေကာင္းတေယာက္ရဲ့ စရုိက္လကၺာေတြကို က်မကိုယ္တုိင္အတြက္ မျကိုက္ဘူး။ (ကိုယ္တုိင္ မလုပ္ႏုိင္လုိ့လားေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး)။ ဆိုေတာ့ က်မ.. လုိ့ေျပာလိုက္တာနဲ့.. အရိပ္ျပ တကိုယ္လံုးျမင္တဲ့က်မကလည္း ပထမအဆင့္.. ဒါဟာ အမ်ဳိးသမီးဘဲလုိ့ျမင္တယ္.. ေနာက္တဆင့္.. ဟိုအေပၚမွာေျပာထားတဲ့အခ်က္ေတြလို.. ေနာက္ဆံုးနိဂံုးခ်ဳပ္ အားႏြဲ့တယ္.. ဘာညာေပ့ါ။ ေနာက္.. ေဘာင္မလြတ္တဲ့အေတြးအေခၚေတြကို က်မ အတုမခိုးခ်င္ေတာ့ဘူး။ (အတုမခိုးခ်င္ေတာ့ဘူးဆုိတာ အရင္တုန္းက အတုခိုးဖူးလုိ့ပါ.. အဲဒီအေျကာင္းေတာ့ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး.. ေကာ္ဖီထဲ မာဆလာထည့္ေသာက္သလို လံုး၀ မစပ္ဟပ္ခဲ့လို့ေပါ့)။

က်မက က်မဆိုတဲ့ နာမ္စားကို မျကိုက္ရျခင္းအေျကာင္း.. အမ်ဳိးသမီးေကာင္းေတြရဲ့ စံႏွဳန္းမွာ တခ်က္ကေလးမွ ေဘာင္မ၀င္တဲ့က်မ.. တကယ္မိန္းမေရာ ဟုတ္ရဲ့လားလို့ ေမ့ေငါ့ခ်င္စရာပါ။ တကယ္ပါ.. က်ိန္ေျပာရဲပါတယ္။ လူ ့အသုိင္းအ၀ုိင္းမွာေျပာတဲ့ ဘာလဲ.. ေယာက္ကရွာလား.. မိန္းမမဟုတ္ ေယာက္်ားမဟုတ္လား.. အဲဒီစိတ္ေပါက္ေနလား.. ေမးႏုိင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ ့လည္း ေမးဖူးပါတယ္။ ဒီအခ်က္အတြက္ေတာ့ အခါေပါင္းမေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ က်မ္းက်ိန္ေျပာပါရေစ.. က်မ ဟာ တကယ္မိန္းမပါ.. ေယာက္်ားေလးကိုသာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးတတ္တဲ့.. လူေတြသတ္မွတ္ထားတဲ့ေဘာင္က.. ေယာက္်ားကိုသာျကိုက္မွ မိန္းကေလးလုိ့သတ္မွတ္တဲ့.. မိန္းမစစ္စစ္ပါ.. ေအာ္.. မိန္းမစစ္စစ္ပါရွင္။ အဲဒီေလာက္ က်ိန္ေျပာတာေတာင္ မရံုတဲ့သူရွိေသးတယ္။ ထားလိုက္ပါေတာ့ ျကားျဖတ္သတင္းေတြ။

အရင္စာေတြမွာ အမ်ားဆံုးေတြ ့ဖူးမွာပါ.. က်မေရးတဲ့ေဆာင္းပါးေတြက မိမိ.. ဆိုတဲ့ နာမ္စားကိုသံုးခဲ့တာ။ သတိလည္း ထားမိျကမွာမဟုတ္ပါဘူးေလ။ အရမ္းနာမည္ျကီးတဲ့ စာေရးဆရာမဆိုေတာ့.. (လူမသိသူမသိ)။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ျဖစ္ရပ္ေတြလိုဘဲ.. လူတေယာက္ကားတိုက္တယ္လို့ေျပာရင္ လူေတြက ေယာက္်ားပဲျမင္သလိုမ်ဳိးေပါ့.. (မိန္းမက လူမဟုတ္တဲ့အတုိင္း).. အခုလည္း မိမိ..ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းက က်မကို မသိတဲ့သူဆို ေယာက္်ားစာေရးသူလုိ့ဘဲ ထင္ျကတာ။ (က်မကိုယ္တုိင္ကလည္း အဲဒါကို ေက်နပ္ေနလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ အရမ္းကို က်ိတ္ျပီးသေဘာက်တာ။)

သူမ်ား ေယာက္ကရွာလုိ့ ေျပာလဲ ေျပာခ်င္စရာပါ.. က်မဆီမွာရွိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအေတာ္မ်ားမ်ားက က်မနဲ့ မတိမ္းမယိမ္းပါပဲ.. ျကမ္းနင္း ျကမ္းက်ဳိးဆိုတာမ်ဳိးလိုဘဲ.. ႏူးညံ့လိုက္ျကတဲ့သူေတြ ... စကားေျပာရင္ ရန္ျဖစ္ေနျကသလိုဘဲ ထင္ရတယ္.. ဘုကန့္လန့္နဲ့.. သူမ်ားေတြေတာင္ က်မတို့သူငယ္ခ်င္းတအုပ္ေနတဲ့အိမ္ဆို ဗိုလ္တေထာင္အိမ္ဆိုျပီး နာမည္မွည့္ေခၚရေလာက္ေအာင္ပါ။

ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့.. ဒီစာေလးကိုဖတ္ျပီးရင္ က်မဟာ စာဖတ္သူေတြအေနနဲ့ ဘာခံစားခ်က္.. ဘာရသမွ မရသည့္တုိင္ေအာင္ က်မဟာ အမ်ဳိးသမီးဆုိတာေလးတခုေတာ့ အသံုးအႏွဳန္းေပၚျကည့္ျပီး ရသြားျကမွာပါ..

တကယ္ေတာ့ အထက္မွာေျပာတဲ့အတုိင္း က်မရဲ့အစြဲဟာ အေတာ္မ်ားမ်ား မွန္ခ်င္မွ မွန္မွာပါ။ လက္ေတြ ့က်ခ်င္မွ က်ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မဟာ လူ ့အသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ့အတူ လူေတြသတ္မွတ္တဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းျကားမွာ ေဘာင္က်က် အသြင္းခံထားရတဲ့သူတေယာက္အေနနဲ့ တခ်ဳိ ့ကိစၥေတြမွာ အမွန္တရားလို့ သက္ေသျပစရာ.. ဥပေဒဆုိျပီး လက္ညိွဳးထုိးျပစရာ ရွိခ်င္မွရွိႏုိင္ေပမယ့္.. ဘယ္ဥပေဒနဲ့မွ ေတာ္ရံုအခ်ိန္ယူ ျပင္ေပးလို့မရတဲ့ .. အစြဲ.. ဆိုတာျကီးက အျမစ္တြယ္ေနတာ ျကာျပီဆုိေတာ့.. က်မဆိုတဲ့ နာမ္စားသံုးတုိင္း ေပ်ာ့ညံ့တဲ့အေတြးအေခၚကို ေပးတယ္ဆိုတာျကီးကို ဖ်က္ပစ္ဖို့ အခ်ိန္ယူရပါဦးမယ္။

ဒီစာေလးကိုဖတ္ျပီး မိမိဟာ အမ်ဳိးသမီးဆိုတာကို သိျပီဆုိရင္ေတာ့ စာေရးရက်ဳိး နပ္ပါျပီ။

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP